Így közelítheted meg a PTE KPVK-t

Az utolsó nyári bulik közeledtével lassan mindenkiben realizálódik, hogy bizony néhány héten belül újra az iskola padjait fogja koptatni. Amíg a felsőbbévesek már rutinból járják a tanodába vezető utat, addig a leendő elsőévesek bizonytalanul állnak a dologhoz. Aggodalomra semmi ok, a mai cikkemben a segítségetekre leszek, elvezetlek benneteket a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karra vezető első utatokon.

kpvk

Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar

A Kar egészen 2020-ig kizárólag csak az egyetem Szekszárdi telephelyén működött, viszont ez előző évtől kezdve már a pécsiek is sajátjuknak mondhatnak néhány szakot, mint például a tanító, illetve csecsemő- és kisgyermeknevelő.

A Kar szekszárdi épülete:

Szekszárdon a Rákóczi utca 1. alatt található meg a KPVK épülete, itt szívhatjátok magatokba a rengeteg tudást az évek során.

kpvk

Az általam legfontosabbnak tartott kiindulási helyszín az autóbusz pályaudvar lenne. Ha innen érkezünk, nem lesz bonyolult dolgunk, mivel pofonegyszerű az utunk. Amint buszunk beérkezett (vagy vonatunk, mivel a kettő megálló egymás mellett helyezkedik el), és a sétára készen állunk, a pályaudvar szélén található vízfolyás mentén húzódó patakparti járdán tanácsos elindulnunk. Innentől csupán 1 kilométerre található célállomásunk. Egyenesen kell végighaladnunk a járdán, majd közel félúton, 500 méter megtétele után egy járdán átkelünk. Ezután is csupán előre kell csak haladnunk, majd a következő fél kilométer teljesítése után az épület a jobb oldalon lesz található. Az egész út csupán körülbelül 10 percet vesz igénybe.

Az iskolába vezető úton több pékség, illetve büfé található, ha nem küzdünk ételallergiákkal, jobbik esetben itt reggelit is szerezhetünk magunknak. Ezek ellenére az iskolával szemben található reggeliző lesz a legmegfelelőbb, ha pompásat szeretnénk étkezni vagy akár kávézni.

A szekszárdi Tanulmányi Hivatal

A szekszárdi Tanulmányi Hivatal (más néven Tanulmányi Osztály, vagyis a TO) a KPVK épületében található meg, szintén Rákóczi utca 1-es szám alatt, az első emeleten.

PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar Kollégiuma

A Kar szekszárdi kollégiuma a Mátyás király utca 3-as számú címre keresztelt helyen található meg. Ez közvetlen a kampusz mellett, csupán az iskolától kettő percre van. Szerencsére ezt a távolságot is gyalog nagyon könnyen meg tudjuk tenni.

A Kar pécsi épülete:

Pécsett a Szántó Kovács János utca 1/b alatt található az épület, melyben óráitokon részt fogtok venni.

Az Árkád bevásárlóközponttól, illetve a mellette megtalálható autóbusz pályaudvartól, ha helyi járatra pattanunk, csupán 15 perc alatt a helyszínre érkezhetünk. Pontos buszjárat számokat nem említek, ezért azt tanácsolom, hogy a biztonság kedvéért nézzétek át a tukebusz.hu-n található pontos menetrendeket. Én személy szerint a szekszárdi telephelyen tanulok, viszont ahogy pécsi szaktársaimtól hallottam, itt is egészen jó kávézók és reggelizők találhatóak az iskolába vezető úton, így éhen vagy szomjan halni biztosan nem fogunk még akkor sem, ha otthon nem reggeliztünk.

A pécsi Tanulmányi Hivatal

A pécsi Tanulmányi Hivatal szintén az iskola épületében található meg, (vagyis Szántó Kovács János utca 1/b) méghozzá a földszinten.

Szántó Kollégium (Szántó-Kovács János u. 1/d)

Ha a KPVK-ra járunk, a Szántó Kollégium a legtökéletesebb számunkra! A Kar épülete csupán 2 perc sétára van, mondhatni, egy köpésnyire.

Szalay László Kollégium (7622 Pécs, Breuer Marcell sétány 2.)

E kollégiumtól egy 15 perc séta és egy 12 perc buszozást összekombináló túra, vagy 53 perc sétával tudunk megérkezni.

Jakabhegyi Kollégium (7624 Pécs, Jakabhegyi út 8.)

Aki a Jakabhegyi Kollégiumban kapott szállást, az se keseredjen el, mivel innen körülbelül 19 perc sétára kényszerül csak. Az út nem bonyolult, a Stadion u. felé 26 méter megtétele után jobbra fordulunk, aztán 140 méter után balra. Egy újabb 30 méter után jobbra, majd a Gyümölcs utcára fordulva balra indulunk, később 100 méter múlva egy jobbra fordulást követően újra egy balra fordulás lesz, ezt követve pedig az utolsó balra fordulásunk már a Jakabhegyi útra visz minket, ahol 210 méter után meg is érkezünk a helyszínre.

Boszorkány Kollégium (7624 Pécs, Boszorkány út 2.)

Innen egy fél órás séta túra segítségével érhetünk be az iskolába.

Laterum Kollégium (7624 Pécs, Hajnóczy u. 37-39.)

Végül a Laterum Kollégiumtól vezető utat tekintjük meg, amelyik csupán 9 perc séta lesz. Utunk csupán előrehaladásból és 4 fordulásból áll, így könnyen megtanulhatjuk, hogy minden nap merre kell majd sétálnunk.

Mindenkinek sikeres évkezdést és jó nyárvégi bulizást kívánok! Ha van kedved olvasni egy KPVK-s hallgató gondolatait a szakról és iskoláról, itt megtekintheted Jäkl Inez írását.

Források: Google Maps, KPVK oldala, PTE oldala

Kép források: Pexels, Pécsi Tudományegyetem Adminisztráció oldala, Google Maps, KPVK oldala