A múlt hétvégén került megrendezésre a Forma-1 Magyar Nagydíj, immáron 38. alkalommal.
Ezen felbuzdulva egy autó- és motorsport rajongóval beszélgettem, aki a helyszínről izgulhatta végig a szombati napot. Fogadjátok szeretettel a vele készített interjúmat.
Köszönöm szépen, hogy elfogadtad a felkérésemet! Kezdjük is talán a legelején: Mikor döntötted el, hogy személyesen is részt szeretnél venni az idei Magyar Nagydíjon? Hogy sikerült jegyet venned? Úgy hallottam, hamar elkapkodják őket.
Szabi: Gyerekkorom óta követem már a Forma-1 történéseit, eleinte csak felületesen, de ma már egyre jobban érdekel a mögöttes tartalom is, de sokáig nem volt szerencsém élőben látni ezeket a pilótákat és autókat. A tavalyi nagydíj volt számomra az első, amin volt szerencsém részt venni nézőként a szombati napon. Már az időmérő befejezte előtt eldöntöttem, hogy ezt még szeretném átélni valamikor, szerencsére a rá következő évben sikerült. Eleinte halogattam a jegyvételt, majd ahogy illik le is csúsztam róla, de szerencsére a nagy érdeklődésre való tekintettel új tribünöket húztak fel és ide sikerült megkaparintanunk 3 jegyet.
Hova szólt a jegyed? Miért pont azt választottad? Mit gondolsz, jó döntés volt?
Szabi: Mi a Pit Exit tribünön foglaltunk helyet. Innen nagyjából a célegyenes teljes hosszát beláttuk beleértve a boxutcát is és az egyes kanyart. Azért választottuk ezt a helyet, mert itt még láthattuk a pitből lassan kiguruló autókat a szabadedzéseken és az időmérőn, a boxban dolgozó szerelőket és premier planból láthattuk az egyes kanyar féktávján kialakult csatákat, ami a Hungaroring legjobb előzési pontja is egyben.
Melyik napon látogattál ki Mogyoródra? Milyen események voltak aznap?
Szabi: Szombati napon elég sok verseny volt a pályán, de mégis volt köztük annyi időnk, hogy bebarangoljuk a teljes fanzone-t. Az F3-sok sprintfutamával indult a nap, ami tökéletes nyitány volt a reggeli fáradságban, hamar felébredtünk az autók hangját hallva. Innen bepörögtek az események, mert őket követték F1-sek a harmadik szabadedzésükkel, mely csak egy gyakorló szakasz, de már tátva maradt a szánk. Kisebb ebédszünet után, jött a F2 sprintfutama és a nap koronázásaként pályára gurultak a legjobbak, hogy megvívjanak a pole pozícióért.
Milyen egyéb programokkal lehet találkozni ilyenkor a Hungaroringen? Neked melyik volt a kedvenced?
Szabi: A fanzone-ban elég színes és változatos a programkínálat, de aki részt szeretne ezeken venni, nekik telefonos regisztrációt kell kitölteni, ami pofon egyszerű, és érdemes megtenni, hiszen, ha kiemelkedő eredményt érünk el, értékes nyeremények üthetik a markunkat. Én személy szerint a szimulátorozással kezdtem a napot, ahol még a sor se volt nagy, ellenben a nap további részével.
Belebújhattunk a Forma-1-es szerelők bőrébe egy kerékcsereverseny alkalmával, 4,7 másodperc alatt cseréltünk abroncsot – nem jó, de nem is tragikus. Selfiegéppel a kedvenc pilótánkkal pózolhatunk karöltve. Testközelből csodálhattuk meg az idei autó bemutató verzióját teljes nagyságban, elég komoly méretekkel rendelkezik. A legnagyobb érdeklődés pedig a délelőtt folyamán arra a programra esett, amikor a pilótákat a színpadon a műsorvezetők kötetlen beszélgetésre invitálták.
Milyen érzés nézőként, autó- és motorsportrajongóként a helyszínről végigszurkolni az eseményeket?
Szabi: Nehéz megfogalmazni, ezt mindenkinek át kell élni, aki kicsit is érdeklődik a Forma-1 világa iránt. A TV előtt nem lehet azokat a hangokat, szagokat és azt a látványt megtapasztalni, ahogy 300km/h-ás sebességgel közelednek a célegyenes vége felé és 80 méterrel a kanyar előtt fékeznek, hogy tökéletes kanyarérintéssel vegyék be az első kanyart.
Hogy értékelnéd összességében a hétvégét?
Szabi: Ez egyszerű. 10/10.
Milyennek látod a magyar pálya helyzetét, felszereltségét, infrastruktúráját, a nézők vagy akár a versenyzők szempontjából a többihez képest? Van álom-pályád, ahova szeretnél eljutni? Ha igen, mi vonz benne leginkább?
Szabi: Olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a hétvégén hosszabbították meg a Hungaroring szerződését és 2032-ig minden évben ellátogat hozzánk a száguldó cirkusz. Sajnos nincsen más pályával összehasonlítási alapom, de én semmiből nem éreztem hiányt, megfelelő mennyiségű büfé várja látogatókat, ahol van választék is. A parkolás is megoldott a kilátogatók részére. A szervezésen pedig maximálisan látszik, hogy nem ma kezdtük, ez már a 38. Magyar Nagydíj volt.
Számomra Monza egy olyan helyszín, amit nagyon szeretnék látni élőben, amit a sebesség templomának is hívnak és Ferrari szurkolók Mekkája. Én igaz, nem szorítok az olaszoknak, de a szurkolók fanatizmusa és szenvedélye nagyon inspiráló.
Megvetted már jövőre a jegyed? Mit tanácsolsz azoknak, akik szeretnének kilátogatni jövőre a Forma 1 Magyar Nagydíjra?
Szabi: A mai napon (07.24-én) kezdődött a jegyárusítás a jövő évi futamra, de már nagyon fogynak a helyek. Így azt tanácsolom, hogy aki jövőre szeretne kilátogatni, az minél hamarabb szerezze be a jegyét, mert úgy jár, mint én tavaly. És nagyon fontos, hogy siessetek ki kapunyitásra, akkor még könnyű a kijutás és nincs emberáradat, hiszen a hétvége 4 napján idén is 303.000 ember látogatott ki.
Legyetek részesei ti is a jövőben a Magyar Nagydíjaknak!
Nagyon szépen köszönöm az interjút! Sok sikert kívánok a jegyvásárláshoz!
Ha téged is érdekel az autó- és motorsportok világa, ne hagyd ki a Szabival készített korábbi interjúmat se!
Képek forrása: Tóth Zsombor

Sziasztok!
Kacz Nelli vagyok, a Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi karának hallgatója. Már általános iskolás korom óta érdekelnek a természettudományok, szabadidőmben szívesen kirándulok, olvasok, festek, sportolok. Érdekel a fotózás, kiskorom óta lovagolok.