Applikáció a tudatos vásárlók és eladók számára? – Interjú Varga Renátával, a Gardróbom.hu megálmodójával

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Mára már az egész világon egyre nagyobb mértékben hódít a használtruha piac, emberek milliói választják a ruha- és kiegészítő vásárlásnak ezen formáját, mind-mind különböző okokból. Összességében elmondható, hogy manapság egyre jobban igényt tartunk a tudatos vásárlásra és fenntarthatóságra, környezetvédelmi és pénzügyi megfontolásból. Sok módját választhatjuk annak, hogy elérhető áron beszerezhessük a legjobb darabokat, legdivatosabb kiegészítőket, de Magyarországon eddig nem volt példa egy kimondottan csak ruhákra szakosodott platform kiépítésére. Ennek apropóján álmodta meg a mindössze 24 éves Varga Renáta a Gardróbom nevű alkalmazást, ami bár csak néhány hónapja működik aktívan, máris fokozatosan kezdi elérni azt a célközönséget, akik egy minőségi, biztonságos és könnyen kezelhető felületen szeretnék lebonyolítani a vásárlásaikat és eladásaikat. Honnan indult, hol tart most és hová tart? Ezekről kérdeztem Renátát, aki hatalmas odaadással képviseli és kezeli mindazt, amit megálmodott és mára már magáénak tudhat. 

Ha szeretnétek követni az alkalmazással kapcsolatos legfrissebb információkat, hasznos tippekhez jutni, vagy csak inspirálódni, akkor kövessétek be a Gardróbom Facebook és Instagram oldalát!

Honnan jött az ötlet?

Varga Renáta: Az ötlet alapvetően amerikai inspiráció volt. Náluk évek óta működik a megveszem-megunom-eladom alapelv, teljes mértékben sikerült beépíteniük a mindennapjaikba a használtruha adásvételi alkalmazások használatát. Én régóta figyeltem már ezeket az applikációkat és abszolút hiánycikknek éreztem itthon, hiszen nálunk csak elavult platformok léteztek erre a célra, az alternatívaként használt Social Media platformokon kialakított csoportokban való árusítással pedig nem szimpatizáltam, egyáltalán nem találtam biztonságosnak, és ahogyan észrevettem, a legtöbb esetben eredménytelenek is.

Mi az, amivel a Gardróbom kezelhetőbbé és kedveltebbé teszi a felhasználók számára a használt ruha adás-vételt a többi platformhoz képest? Mi a metodikája tulajdonképpen?

Varga Renáta: A Gardróbom lehetőséget nyújt minden felhasználó számára, hogy saját profilt hozzanak létre, csak a ruhatáruknak. A használt vagy új ruhák feltöltésekor részletes leírást adhatnak egy-egy termékről, illetve annak tulajdonságairól. Minden feltöltött termék a saját profilon jelenik meg. Ezt a profilt lehetősége van követni barátainknak, ismerőseinknek, vagy más Gardróboknak, akik szimpatizálnak a termékeinkkel. Az általunk követett profilok termékeit elsőként látjuk a főoldalon, és lehetőségünk van üzenetet is írni, hiszen a kommunikáció elengedhetetlen, főleg használtruhák esetében. A platform biztosítja a termékek és felhasználók közötti szűrést és keresést is. Kulcsszavak alapján tudunk szűrni termékekre, így elég például csak a „kék” szóra keresnünk, és minden kék terméket megtalálunk. Ezek mellett viszont, ami a leginkább megkönnyíti az adásvételeket, az az automatizmus. A Gardróbomon úgy történik a vásárlás, akár egy ruházati webshopon. Egy kattintással a kosarunkba tehetünk egy terméket, majd a számunkra megfelelő szállítási opció kiválasztása után véglegesíthetjük a vásárlásunk. Ekkor nincs más dolgunk, csak várni a csomagot, amiről természetesen az eladó szintén automatikusan értesül az alkalmazáson belül.

Novemberben találkoztam először az alkalmazással az Instagramon, de először a Tik-Tok-on jelentkeztél. Ezt egy rövid idejű, de hatásos kampányidőszak követte. Milyen volt az indulás januárban?

Varga Renáta: Bár januárra már úgy terveztük, hogy kint lesz az applikációnk, ez sajnos nem így sikerült, a folyamatos kampányolás miatt viszont az emberek már nagyon várták, ezért megnyitottuk számukra azt a web appot, amin gyakorlatilag mi is teszteltük a Gardrobom.hu-t. Itt első körben csak egy előregisztrációt tudtak csinálni a felhasználók, elkészíthették a profiljaikat, szétnézhettek, de tényleges adás-vétel még nem jöhetett létre. Ettől függetlenül viszont a január 20-ai kihirdetett időpontban annyian próbáltak előregisztrálni a web appon, hogy gyakorlatilag szétesett a tesztoldalunk. Azóta a web app száz százalékosan él, adás-vételeket is lebonyolíthatnak már rajta és használják is, bár ez a későbbiekben azoknak lesz köztes megoldás, akik nem tudják sem IOS-re, sem a Google Play áruházból letölteni az appot. 

@renvarga_Www.iratkozzfel.gardrobom.hu 💖 insta:gardrobom_hu💖 #fy #fyp #foryou #foryoupage #eladó #smallbusinesscheck #ujrahasznositas

♬ Renee – Sales

Az egész ellenőrzött keretek között működik. Hogyan véditek meg a felhasználókat és a pénzüket?

Varga Renáta: Ami a legfontosabb, az a vásárlásokkal kapcsolatos átverések kiküszöbölése, amire a belső egyenleg rendszer a megoldás. Ezáltal nálunk nincs se utánvét, se előre utalás, vásárolni csak a belső egyenlegedről tudsz, és ha eladsz valamit, mindig oda érkezik az ára. Az egyenleged bármikor feltöltheted és bármikor le is kérheted, az összeget te határozod meg. A saját profilon megtalálható egy „egyenleg” fül, ahol a feltöltéseket és kiutalásokat lehet rendezni, itt pedig minden felhasználó talál egy „elérhető egyenleget” és egy „teljes egyenleget”. Az elérhető egyenleghez kerülnek azok a tételek, amelyeket mi töltünk fel, ezek automatikusan levásárolhatók, vagy lekérhetők, a teljes egyenlegnél pedig az eladott termékeinkből keletkezett tételeket találjuk. Ha megvesznek tőlünk egy terméket, annak árát automatikusan a teljes egyenleg fül alatt találjuk, de csak a csomag feladásától számított 14. napon kerül az elérhető egyenleg fül alá. Erre biztonsági okokból van szükség, ugyanis a vevőnek a csomag megérkezésétől számított két napig van lehetősége élni a visszaküldés jogával, ebben az esetben pedig ez bőven benne van ebben a 14 napban, így elkerülhető, hogy az eladó idő előtt lekérje, vagy levásárolja a szóban forgó összeget, ugyanis ekkor ez visszakerül a vevőhöz, a termék pedig természetesen az eladóhoz. A visszaküldés egyébként egy speciális eset, az indulásunk óta nem is volt rá példa, de természetesen minden felhasználó élhet vele, hiszen egy ruházati webshophoz is visszaküldhetjük a termékeket rendelés után bizonyos ideig, a Gardróbom pedig abszolút ez alapján működik. A csomagok biztonságára szintén nagy hangsúlyt fektetünk, erről pedig a Posta biztosít minket. A Gardróbom a Magyar Posta Zrt.-vel áll szerződésben, egyelőre a platformon csak ők biztosítják a megrendelt csomagok szállítását. A postával kapcsolatban sokan szkeptikusak voltak az elején, viszont mi szerződéses partnerei vagyunk, így más feltételek vonatkoznak ránk. Három napos szállítási idővel dolgoznak, jelenleg ők garantálják a legolcsóbb szállítási módokat a felhasználóinknak, és minden csomagra biztosítást nyújtanak. Ehhez még hozzá adódik, hogy csomagot feladni csak a posta által generált címkékkel lehet. Minden vásárláskor az eladó automatikusan kap e-mailben egy ilyen címkét, amit ki kell nyomtatni és a csomaggal együtt el kell vinni a legközelebbi postára. A címke által mindig tudjuk, hogy fel lett-e adva a csomag, aktuálisan hol jár és hogy mikor vették át.

Milyen fejlődést értetek el az elmúlt bő két hónap alatt? Mik a visszajelzések?

Varga Renáta: A legnagyobb fejlődés jelenleg, hogy az Android appunk már elérhető, IOS-re pedig hamarosan érkezik, gyakorlatilag már csak engedélyezésekre várunk, Illetve a tény, hogy a hónap elején elértük a 30.000 felhasználót, ami napról-napra növekszik. A visszajelzések általában meglepően pozitívak, én személy szerint sokkal rosszabbra számítottam, főként azért, mert az egész platform még nagyon kezdetleges, illetve az applikációval is rengeteget csúsztunk a meghirdetett időpontokhoz képest. Rengeteg nem várt hibába ütköztünk, hiszen ez nekünk is egy új terület. Ez sok stresszt okozott számunkra, viszont összességében mindenki nagyon pozitívan fogadta a híreket. Természetesen akadtak nagyon negatív hangvételű üzenetek, e-mailek is, ezeket igyekeztem a lehető legnyugodtabban kezelni és inkább segíteni az embereknek abban, hogy megértsék a Gardróbom működését, igyekeztem a lehető legtöbb információval ellátni őket. A legtöbb visszajelzés viszont még mindig azzal kapcsolatban érkezik, hogy örömmel használják a Gardróbomat, számunkra pedig ez önmagában egy sikerélmény, hiszen még csak az elején tartunk az egésznek.

Főállásban foglalkozol a Gardróbommal? Kikkel dolgozol együtt ezen a projekten?

Varga Renáta: Jelenleg marketinggel is foglalkozom, viszont kijelenthetjük, hogy lassan a főállásommá kezd alakulni a Gardróbom, ahogyan szépen lassan növekszik, bár nem titok, hogy ez is volt a cél. Természetesen egy ilyen jellegű projekt egyedül kivitelezhetetlen lett volna, a Gardróbom indulása óta a barátom segíti a munkámat, neki voltak kapcsolatai a fejlesztőinkkel is, akik jelenleg kilencen dolgoznak az applikáción.

Vannak még a tarsolyodban ötletek, amivel még fejleszthetitek az alkalmazást és az egész Gardróbom világot? 

Varga Renáta: Persze, rengeteg! Jelenleg csak azok a funkciók kerültek az applikációba, amik úgymond prioritást élveztek és elengedhetetlenek voltak az induláshoz, viszont rengeteg újdonsággal és frissítéssel készülünk! A Gardróbom profilok sokkal személyre szabhatóbbak lesznek, lehetőség lesz akciók, illetve kuponok beállítására, illetve a felületen nagyjából minden funkció bővítve lesz extrákkal, amik mind segíteni fognak a felhasználóknak, hogy az eladásokat eredményesebben bonyolíthassák le.

Látszik rajtad, hogy szívvel-lélekkel csinálod… Gondoltad volna, hogy ilyen rövid idő alatt már itt fog tartani ez az egész?

Varga Renáta: Igen, a divat világa mindig is közel állt hozzám, illetve mindig is szerettem volna létrehozni valamit, ami értéket képvisel, ebből lett a Gardróbom. Én vagyok a tervezője és arca, így természetesen szívügyemnek érzek mindent a Gardróbommal kapcsolatban, jelenleg is a folyamatos tervezés és munkák mellet én viszem az ügyfelezés nagyrészét. Természetesen voltak elképzeléseim, ezért is vágtunk bele, de őszintén nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar ekkora sikere lesz a Gardróbomnak. Még rengeteg kitűzött cél lebeg előttünk, sok megvalósításra váró terv van mind az alkalmazással, mind a Gardróbommal kapcsolatban, mint közösség. Az alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, de a közeljövőben, ha lesz rá lehetőség, rengeteg fizikális eseményt tervezek, mint például a nyílt Gardróbvásárok vagy adománygyűjtések, helyszínnel és programokkal ellátva. 

Ha tetszett nektek az interjú és szívesen kipróbálnátok az applikációt, akkor ezen a linken tudtok regisztrálni, vagy töltsétek le az alkalmazást a Play áruházból!  

Ti hogy álltok a használtruhákkal? Mi már korábban is foglalkoztunk a témával, ha kíváncsiak vagytok a tudatos ruhavásárlásról szóló cikkeinkre, akkor azokat itt és itt tudjátok megtekinteni!

1 thought on “Applikáció a tudatos vásárlók és eladók számára? – Interjú Varga Renátával, a Gardróbom.hu megálmodójával

Comments are closed.